Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی لدنی با بیان این‌که تبلیغات رسانه‌ای برای معرفی سریال‌های تلویزیونی در جذب مخاطب تاثیرگذار است، گفت: با در نظر گرفتن بازپخش‌های متعدد برای سریال‌ها تداخل‌ها جبران می‌شود.

علی لدنی، تهیه کننده سینما و تلویزیون که در کارنامه هنری‌اش آثار ارزشمندی در تلویزیون چون سریال «گذر از رنج‌ها»، «تبریز در مه»، «سال‌های مشروطه»، «دست عشق»، «رز سرخ»، «آوای زمین» و فیلم‌های «داره صبح میشه»، «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»، «از یاد رفته»، «برف روی شیروانی داغ»، و «در مه بخوان» به چشم می‌خورد، در خصوص زمان نامناسب سریال‌ها و تداخل آن ها با دیگر آثار تلویزیون با خبرنگار برنا گفت‌وگو کرد که در خواندن آن خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا که چرا سریال‌های پر مخاطب با نبود زمان مناسب و تداخل با برخی برنامه های تلویزیونی دیگر از بین می‌روند؟ اظهار کرد: باید بگویم رسانه ملی با برنامه‌ریزی جلو می رود و برای زمان بندی سریال ها نیز برنامه ریزی دراز مدت دارد و با توجه به ارزیابی که دارند حتما اثرات آن را هم دیده و در ادامه می بینند.

او ادامه داد: البته در برخی مواقع شاهد بوده‌ایم این تداخل‌ها بین سریال و برنامه‌های تلویزیونی رخ می‌دهد اما نمی‌توان گفت این مسئله برای تمام آثار صدق می‌کند. به نظر من این اتفاقات باید یک جبران هم در پیش داشته باشد و مدیران شبکه‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن بازپخش‌های متعدد برای سریال‌ها مخاطبان را از این مزیت برخوردار کنند و اگر کسی از تماشای سریال دلخواه خود جا مانده است بتواند در پخش‌های بعدی پای تلویزیون بنشیند.

لدنی بیان کرد: راه کارهای زیادی در این مسیر وجود دارد. سریال‌هایی که مخاطب بابت زمان نامناسب از دست داده را می‌تواند از طریق تلویزیون اینترنتی که همان تلوبیون نام دارد تماشا کند. یکی از کارهایی که رسانه ملی باید مانند سایر پلتفرم‌ها در لیست برنامه‌های خود قرار دهد این است که تبلیغات رسانهای برای سریال‌ها راه بیندازد تا مخاطبان بیشتر و بهتر جذب آثار جدید تلویزیون شوند.

این تهیه‌کننده در این خصوص که مناسبت‌هایی چون: ماه رمضان، عید نوروز، هفته دفاع مقدس و.... چقدر می‌توانند در دیده شدن سریال‌های تلویزیونی موثر و تاثیرگذار باشند تصریح کرد: در این ایام رسانه ملی سریال‌های مخصوص خود را دارا است و طبیعتا مخاطبان در آن زمان بیشتر به این نوع آثار توجه می کنند.

او ادامه داد: ممکن است در مناسبت محرم و هفته دفاع مقدس گاهی اوقات سریال ها در این سبک کم فروغ ظاهر شوند و حتی گاهی ممکن است مخاطب به دلیل عزاداری ها در این ماه عزیز کمتر  وقت کنند تا پای این سریال های مناسبتی بنشینند.

لدنی گفت: اگر مسئولین بتوانند با موضوعات خاص و متفاوت به خصوص در حوزه طنز سریال‌هایی تولید کنند تا تفکر، بینش تغییر و به سمت مثبتی گرایش پیدا کند روند بهتری در پیش خواهیم داشت و مخاطب از آن برخوردار خواهد شد.

این تهیه‌کننده در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا شبکه‌های تلویزیونی الی آخر چقدر تاثیرگذار هستند خاطرنشان کرد: بله قطعا تاثیرگذار هستند. مخاطب شبکه 3 معمولا بیشتر از شبکه های دیگر است به طوری که حتی ممکن است تولیدات با شبکه های دیگر تفاوت آن چنانی نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون فرهنگ و هنر برنا برنامه های تلویزیونی رسانه ملی برنامه های تلویزیونی تلویزیون رسانه ملی رسانه دفاع مقدس رسانه محرم عزاداری شبکه های تلویزیونی تلویزیون رسانه ملی روشنایی زمین شهروند صدا و سیما عزاداری عشق سریال علی لدنی کنداکتور برای سریال ها تهیه کننده رسانه ملی شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید

آمار فروش فیلم‌های در حال اکران سینماهای سراسر کشور نشان می‌دهد با آغاز اکران فیلم مست عشق از روز چهارشنبه دوران پیشتازی کمدی‌های در حال اکران روبه پایان است و بر این اساس این فیلم در سومین روز اکران خود، در صدر جدول فروش سینماها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بررسی دقیق آمار مخاطبان سینماها در سراسر ایران طی روزهای پنجم، ششم و هفتمین اردیبهشت بیانگر این نکته است که ۴۵۷,۶۸۷ نفر از هموطنان در ۸,۷۱۰ سانس اکران برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در سینما بلیت تهیه کرده و مجموعاً رقمی معادل ۳۱۰,۲۲۵,۴۴۵,۰۰۰ ریال به گیشه‌ها واریز کرده‌اند.

نکته مورد اشاره گروه یاد شده در میزان جذب مخاطب در نخستین روز اکران فیلم‌های مطرح از اسفندماه گذشته تا دیروز کاملاً مشهود است به صورتی که فیلم فسیل که اکران آن از روزهای پایانی اسفند سال ۱۴۰۱ آغاز شد در نخستین روز اکران توانست نظر ۹۱۸۷ مخاطب را به خود جلب کند و ویلای ساحلی هم ۹۲۰۰ مخاطب در نخستین روز اکران به خود دید.

این درحالی است که هتل و هاوایی هم به ترتیب در نخستین روز اکرانشان توانستند نظر ۷۳۵۰ و ۹۱۵۰ مخاطب را به خود جلب کنند و تمساح خونی و بی بدن هم به ترتیب در نخستین اکران ۱۸۱۷۵ و ۲۲۵۴ مخاطب در کارنامه خود ثبت کردند.

از سویی طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است، دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

عملکرد انفرادی فیلم‌های در حال اکران

اگر بخواهیم درباره عملکرد انفرادی فیلم‌های ۱۴۰۳ در ۳ روز پایانی هفته گذشته صحبت کنیم، باید بگوییم که رتبه نخست پرمخاطب‌ها با ۲۱۳,۸۳۱ بلیت فروخته شده برای ۲,۳۱۲ سانس اکران و درآمد ۱۵۲,۸۲۵,۳۳۵,۰۰۰ ریالی در اختیار ساخته حسن فتحی و بازی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی، محصول مشترک ایران و ترکیه یا فیلم مست عشق قرار دارد و پس از آن تمساح خونی با ۹۱,۷۶۵ بلیت برای ۱,۹۹۹ سانس اکران و درآمد ۶۲,۹۱۹,۸۷۵,۰۰۰ ریالی پس از یک دوره صدرنشینی در رتبه دوم قرار گرفته و سال گربه بهرام افشاری با ۷۶,۶۰۸ بلیت فروخته شده برای ۱,۷۶۸ سانس اکران و درآمد ۵۰,۷۱۲,۴۱۵,۰۰۰ ریالی به جایگاه سوم رضایت دهد.

فیلم جنجالی جشنواره فجر سال گذشته یعنی بی بدن با هنرنمایی پژمان جمشید، الناز شاکردوست، سروش صحت و نوید پورفرج نیز با ۳۳,۹۸۲ بلیت فروخته شده در ۱,۲۲۷ سانس اکران شده و با درآمد ۲۳,۷۶۶,۵۷۵,۰۰۰ ریالی در جایگاه چهارم قرار گرفته و به‌دنبال آن آسمان غرب با ۲۰,۰۵۹ بلیت فروخته شده در ۴۰۵ سانس اکران و درآمد ۱۰,۱۵۳,۷۲۵,۰۰۰ ریالی به جایگاه پنجم رضایت داد.

به این ترتیب تفاوت معنادار و قابل توجه جلب نظر مخاطبان نخستین روز اکران محصول مشترک ایران ترکیه و از سویی آمار فروش سینماها در سه روز پایانی هفته گذشته می‌تواند نشان دهنده توجه مخاطبان هنر هفتم کشور به سایر ژانرهای سینمایی علاوه بر کمدی نیز علاقه‌مند است یعنی بر خلاف تصور عده‌ای از منتقدان سینما مبنی بر اینکه مخاطبان هنر هفتم تنها به‌دنبال فیلم‌های طنز و کمدی هستند، نشلان داد که اگر کارگردانان تولید آثار فاخر را در دستورکار و از سویی سازمان سینمایی نیز تنوع و عدالت ژانرها را در اکران مدنظر قرار دهند، مخاطبان مختلف سینما استقبال خود از این هنر شگف‌انگیز را به رخ خواهند کشید و آمارهای متفاوتی در تاریخ سینمای ایران به ثبت می‌رسانند.

کد خبر 748055

دیگر خبرها

  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی